TintinOchMilou

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Våra favoriter

Av Lollast - 14 september 2012 15:06

Hej igen! Jag och Astrid vill berätta om våra Favoriterserier och Roller!

Vi börjar med mig Louvisa:

Min favoritroll i Tintin är Milou. Liksom han är som en liten superhjälte som räddar alltid Tintin när han har fått problem!! Och nu är det så att jag och Astrid har inte alla Serierna, så vi väljer mellan de som vi har läst. Min favoritserie just nu är nog "Castafiores juveler"

 

Nu är det Astrids tur:

Min favoritroll i Tintin är Milou. Och min favoritserie är "Rackham den rödes skatt"

 

Det var allt för idag! Hejdå....Milou...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollast - 18 februari 2013 13:07

Hej hej! Jag tänkte berätta lite om kapten haddock! Så nu börjar vi: En kolerisk sjökapten av adlig släkt och med en stor whiskytörst, så kan man beskriva vår käre vän, Archibald Haddock! Ja men han är inte så otäck som alla tror utan innerst inne ...

Av Lollast - 30 januari 2013 12:48

     

Av Lollast - 28 januari 2013 17:58


Tintin är en seriefigur skapad av den belgiske serieskapen Georges Remi, alias Hergé och huvudperson i seriesviten Tintins äventyr! Han föddes den 22 Maj 1907 i staden etterbeek i Belgien! Han dog den 3 Mars 1983 i staden Bryssel som är huvudstad i B...

Av Lollast - 26 januari 2013 08:59

Hej hej Louvisa här!  Jo jag tänkte skriva lite roliga fakta som ni kanske inte visste:  * Ingen vet riktigt vem Tintin är! Men de vet att han inte har en familj och ingen vet hur gammal han är! Men en sak är man säker på att lilla Milou är hans...

Av Lollast - 14 januari 2013 09:48

Hej! Astrido här! Nu tänkte jag skriva lite om Kapten Haddocks svärord. De orden är riktigt coola på något sätt. De är mycket bättre att säga så än att säga något annat som F-ordet. Här är några exempel på Kaptens ord:   Anama och anfäkta! Bomb...

Presentation


Hej vi är två tjejer som är Tintin galningar! Här är vår blogg som handlar om Tintin och Milou.
P.S Vi kommer skriva ...Milou.. i varje inlägg och skrift! ...Milou...

Fråga oss

2 besvarade frågor

Tintin widget

Omröstning

Vilken karaktär gillar du mest?
 Tintin
 Milou
 Haddock
 Dupond
 Dupont
 Kalkyl
 Bianca Castafiore

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Hergé

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tintin jaaa

Milou

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

S Pink Premium Pointer

Tintin

Bild på Tintin!

 

Milou

Bild på Milou!

 

Haddock

Bild på Haddock!

 

Dupontarna

Bild på dupontarna!

 

Kalkyl

Bild på Kalkyl!